דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תנו ללקוח יותר ממה שציפה 

מאת    [ 23/02/2010 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2552 פעמים ]

לקוח שמשלם מצפה לקבל שירות עבור כספו, ובשוק תחרותי,  יש לתת ללקוח חוויה מעבר לציפיותיו.

במילה "חוויה" אינני מתכוונת דווקא לארוע גרנדיוזי מרגש.

חוויה היא אותה תחושה סובייקטיבית שחווה הצרכן, כשהוא מקבל ממך את השירות.

למשל, כשאנחנו  מתקשרים למשרד ממשלתי או לגוף ציבורי, אנו מתכוננים להתמודד עם שירות מסורבל ולקוי, בירוקרטיה ופקידים שיעשו הכל כדי לסיים את השיחה במהירות, לשביעות רצונם המלאה... לכן, אם אקבל במוסד שכזה שירות טוב, חווית השירות תהיה גדולה בהרבה משירות זהה שהייתי מקבלת בחברה פרטית.  למה? מאחר ובחברה הפרטית שירות טוב הוא מה שאני מצפה לקבל. בגוף ציבורי שירות טוב הוא מעל ומעבר לציפיותי.

 

לאחרונה התקשרתי לגזברות בגוף ממשלתי על מנת לבדוק מתי אקבל תשלום המגיע לי. התכוננתי לעוד שיחה עם פקידה מנומנמת שתעשה לי טובה בעצם העובדה שהיא עונה לי. בפועל ענתה לי אישה נמרצת, וכשראתה כמה זמן אני מחכה לתשלום,הבטיחה כי תכניס את החשבונית לתשלום במועד הקרוב ביותר, למרות בעיה שהייתה בקליטתה. היא אף טרחה ובדקה אם יש בידיהם את כל המסמכים כדי שלא יהיה עיכוב בביצוע. כמובן שנשארתי עם טעם טוב מדרך הטיפול המקצועית והאדיבה, שלא נהוגה בגופים כאלה.

כמה רעיונות ליצירת חווית שירות טובה:


    • הבטחת לספק מוצר בעוד שבוע? דאג לספק אותו יומיים-שלושה לפני כן. הבטחת ללקוח לחזור עם תשובה תוך 24 שעות - חזור אליו תוך 3-4 שעות.
    הפתעות כאלה גורמות לתחושה טובה אצל הלקוח ומעלות את שביעות רצונו מהשירות שלנו.
    • תן ללקוח הרגשה שאתה מתאמץ בשבילו. עזור לו גם במקומות שאינך חייב. נסה להיות יצירתי ולעזור לפתור כל בעיה לשביעות רצונו.

    • הקשב ללקוח היטב ואל תנסה למכור לו את המוצר שרצית למכור, אלא את המוצר או השירות שהוא באמת צריך. אם הוא לא זקוק לשרותיך,אמור לו את זה.
    • גמישות. אם המדיניות היא חלוקת התשלום ל 2 , אפשר לגלות גמישות ולתת ללקוח המבקש זאת תשלום נוסף. לקוח מבקש בקשה לא שגרתית – חשוב לפני שאתה מסרב. אולי הגמישות שתגלה כאן תהיה המפתח ליצירת לקוח נאמן וממליץ?
    • בכסף קטן תהיה גדול – ותר ללקוח על תשלום על שירות או מוצר קטן ותן לו תחושה שקיבל ממך צ'ופר.
    • תן ללקוח את מספר הטלפון הישיר שלך ותן לו הרגשה כי הוא יכול לחזור אליך בכל מקרה של בעיה או שאלה.
    • אחרי מתן השירות, חזור אל הלקוח ובדוק האם הוא מרוצה, האם המוצר שמכרת לו עונה על הציפיות או האם השירות שקיבל ממך היה לשביעות רצונו.


עוד על שירות לקוחות: שירות קשוב

יפעת ברעם, בוגרת לימודי פסיכולוגיה (אוניברסיטת ת”א) ולימודי תעודה במינהל עסקים(אוניברסיטת בר אילן),עוסקת בשירות לקוחות מזה כ 20 שנה, ובייעוץ והדרכה לשיווק ושירות שנים רבות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב